18 – 19 MAJA 2017 DWUDNIOWA WYCIECZKA KLASY PIĄTEJ W GÓRY ŚWIĘTOKRZYSKIE

18 maja 2017 roku, w promieniach wschodzącego słońca, wyruszyliśmy na klasową wycieczkę w Góry Świętokrzyskie.

O godzinie 11.00 dotarliśmy do Nagłowic, gdzie zwiedziliśmy dworek Mikołaja Reja.

Następnie wyruszyliśmy do Kielc. Tam, na terenie rezerwatu  przyrody „Kadzielnia”, podziwialiśmy zespół trzech jaskiń: Odkrywców,  Prochownię i Szczelinę.

Ostatnim punktem programu tego dnia było dwugodzinne zwiedzanie Zamku Królewskiego w Chęcinach. Przewodnik w ciekawy sposób przedstawił nam królów, historię i legendy związane z tym miejscem. Punktem kulminacyjnym było wejście krętymi i stromymi schodami na wieżę główną. Z góry mogliśmy podziwiać zachwycającą panoramę całej okolicy. Atrakcji nie brakowało również na dziedzińcu zamku. Przymierzaliśmy zbroję rycerską, podziwialiśmy ogromne armaty, a niektórzy z naszych kolegów zostali zakuci w dyby lub zamknięci w wiszącej klatce :-).

Po dniu pełnym wrażeń  dotarliśmy do pensjonatu w Chrustach, zjedliśmy  obiad i udaliśmy sie do swoich pokoi na odpoczynek.

Drugiego dnia, po pysznym i pożywnym śniadaniu, wyruszyliśmy na Łysą Górę. W drodze na szczyt pani przewodniczka opowiadała nam o walorach przyrodniczych tego miejsca, obejrzeliśmy gołoborze, a kiedy dotarliśmy na szczyt, zwiedziliśmy Muzeum Misyjne Misjonarzy Oblatów Maryi Niepokalanej na Świętym Krzyżu , chwilę czasu poświęciliśmy na modlitwę w kaplicy , gdzie znajduje się relikwiarz z cząstkami drzewa Krzyża Świętego. Następnie zeszliśmy do krypty grobowej, która znajduje się w podziemiach bazyliki.

Kolejnym punktem programu było zwiedzanie Centrum Nauki Leonardo da Vinci. Tam obejrzeliśmy unikalna wystawę ” Człowiek – niezwykła maszyna”.

Nasza wycieczka zakończyła sie wizytą w dworku Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku. Do muzeum prowadzi przepiękna Aleja Lipowa :). Nie mniejszy zachwyt budzi ogromny park otaczający zabytkowy budynek.  Podczas zwiedzania pałacu poznaliśmy wiele ciekawych faktów dotyczących życia i twórczości pisarza.

Czas spędzony w Górach Świętokrzyskich z całą pewnością był bardzo owocny. Poznaliśmy wiele ciekawych miejsc, dużo się nauczyliśmy i spędziliśmy wspólnie wspaniale chwile.

Z pewnością była to niesamowita przygoda, która na długo pozostanie w naszej pamięci.