Nasi uczniowie twórcami lekcji i pomocy edukacyjnych.
Uczniowie klasy szóstej wzięli udział w projekcie, którego celem było powtórzenie i utrwalenie wiadomości o częściach mowy. Trwająca niemal miesiąc praca przyniosła doskonałe efekty.
Poszczególne grupy przygotowały prezentacje przypominające wiadomości z zakresu fleksji. Niektóre miały formę tradycyjną. Inne opracowane zostały w programie PowerPoint, a uczniowie przedstawili je w formie slajdów wykorzystując tablicę multimedialną.
Następnie szóstoklasiści sprawdzali swoją wiedzę rozwiązując różne testy. Ciekawą formą powtórzenia były quizy przygotowane przez uczniów w programie” Kahoot! „oraz „sameQuizy”. Tutaj również niezbędny okazał się dostęp do Internetu oraz tablica interaktywna.
Aby utrwalić wiadomości dzieci przygotowały też gry planszowe. I znowu wykazały się ogromną pomysłowością, wymyślając nowe gry lub modyfikując te już znane.
Było to bardzo ciekawe i emocjonujące doświadczenie. Uczniowie wykazali się dużym zaangażowaniem i kreatywnością. Ja zaś pozostaję pod wrażeniem ich umiejętności w zakresie organizowania własnego procesu edukacyjnego.
Małgorzata Stańco