Elementy programowania z robotem Photon
Uczniowie klasy 2b stawiali swoje pierwsze kroki w programowaniu. Uczyli się łączyć roboty z aplikacją mobilną, a następnie korzystając z gotowych programów znajdujących się w Photon EDU poznali możliwości robota. Kolejnym etapem było użycie interfejsu #PhotonDraw, w którym dzieci tworzyły sekwencję ruchu robota poprzez rysowanie palcem ścieżki na ekranie dotykowym. Do narysowanej ścieżki można dodać instrukcje niezwiązane z ruchem (wydaj dźwięk, zmień kolor, poczekaj na dotyk).
zajęć wykorzystaliśmy #Photony zakupione w ramach projektu #LaboratoriumPrzyszłości.
Roboty Photon w bardzo przyjazny sposób:
- wspierają umiejętności pracy zespołowej oraz angażowanie emocji;
- rozbudzają ciekawość uczniów oraz motywują ich do poznawania nowych technologii;
- rozwijają wyobraźnię i orientację przestrzenną.
Wkrótce będziemy kontynuować naszą przygodę z programowaniem.
Aneta Kufel
#laboratoriaprzyszłości
#zsplipowa
#PhotonDraw