Nauka przez zabawę z Photonem w klasie 4b.
Zabawa sprawia, że dzieci skupiają się na tym, z czym weszły w interakcję i może być wykorzystywana do uczenia. Tym razem połączyliśmy zabawę z nauką programowanie. Podczas zajęć dzieci zapoznały się z interfejsem Photon Draw, w którym tworzyły sekwencję ruchu robota poprzez rysowanie palcem ścieżki na ekranie dotykowym iPada.
Do narysowanej ścieżki dodawali instrukcje niezwiązane z ruchem (wydaj dźwięk, zmień kolor, poczekaj na dotyk). Rysowały ścieżki w różnych kształtach np.: serca, domu, drzewa itp.
Wykorzystanie tego interfejsu jest ciekawym wprowadzeniem do zajęć z programowania; zaznajamia dzieci z możliwościami robota, uczy sterowania oraz tworzenia sekwencji.
Aneta Kufel
#LaboratoriaPrzyszłości #ZSPLipowa #PhotonDraw
#Naukaprzezzabawe