Wycieczka do Warszawy klasy VIa i VIb – 16,17.06.2016r.

W dniach 16-17 czerwca klasy VIa i VIb pojechały na wycieczkę do Warszawy.

Naszą przygodę z Warszawą rozpoczęliśmy od podziwiania panoramy miasta z 30 piętra Pałacu Kultury i Nauki. Następnie Pan dyrektor Janusz Caputa oprowadził nas po mieście. Zobaczyliśmy zmianę warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza, miejsce w którym zginął K.K.Baczyński-dawny Pałac Blanka a obecnie budynek Ministerstwa Sportu, Stare miasto oraz Belweder.
Kolejnym punktem wycieczki było Centrum Kopernika oraz Planetarium, w którym obejrzeliśmy
film pt: Na skrzydłach marzeń.
 Po dotarciu na nocleg i zjedzeniu kolacji zaopatrzeni w
biało-czerwone flagi i inne rekwizyty kibica obejrzeliśmy mecz Polska-Niemcy.

Drugi dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania Łazienek: Parku i Pałacu na Wodzie-letniej rezydencji króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Następnie wraz z przewodnikiem ruszyliśmy Traktem królewskim oglądając Belweder,  zwiedziliśmy  Bazylikę archikatedralną św. Jana Chrzciciela, Plac zamkowy, dziedziniec Zamku królewskiego, Rynek. Niestety z powodu nagłej burzy nie udało nam się zobaczyć  pomnika „Małego powstańca” no cóż innym razem….

Kolejnym punktem naszej wycieczki po Warszawie był pałac króla Jana III Sobieskiego w Wilanowie wraz z pięknym ogrodem.

Nasz przewodnik opowiadał nam o Warszawie w niezwykle ciekawy sposób, prezentując nam nie tylko fakty historyczne ale i legendy oraz liczne ciekawostki np. czy wiecie co król nosił w kieszeniach swojego płaszcza ? w prawej dwie czekoladki: białą i czarną, a w lewej cyrkiel, ekierkę i ołówki, by w każdej chwili móc coś nakreślić lub zaprojektować.

I na tym zakończyliśmy naszą podróż po Warszawie. Zmęczeni ale szczęśliwi dotarliśmy cało
i zdrowo do domu.

Dziękuję za pomoc w zorganizowaniu wycieczki Pani Iwonie Gandor, opiekunom Pani Barbarze Piecuch oraz Panu Dyrektorowi: Januszowi Capucie.